Телефонуй просто зараз:phone (095) - 822 - 93 - 30

Як захистити свої інтереси, коли придбано товар неналежної якості?

Січень 2, 2018

Запропонована тема для обговорення не нова, однак з часом не втрачає своєї актуальності. Кожен з нас придбаваючи товар підлягає ризику купити річ неналежної якості. Це добре, коли недолік товару буде виявлено протягом чотирнадцяти днів і можна буде без особливих зусиль повернути товар, однак  частіше трапляється, що його брак проявляється вже протягом гарантійного строку.

Отож, відповідно до положень закону, що регулює захист прав споживачів, ви можете розраховувати на наступне:

  • пропорційне зменшення ціни;
  • безоплатне усунення недоліків;
  • компенсацію витрат на усунення недоліків товару.

Водночас обмін бракованого товару або повернення коштів за такий товар можливий лише за умови встановлення істотного недоліку товару з вини виробника. Розглянемо, як це виглядає на практиці, наприклад щодо побутової техніки.

Після виявлення недоліку товару, вас буде скеровано продавцем в авторизований сервісний центр по ремонту такої техніки, де вам запропонують подати відповідну заявку і наполегливо порекомендують доставити товар самостійно, мовляв, для пришвидшення процесу діагностики та ремонту. Звертаю вашу увагу на те, що згідно ч.9 ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів», гарантійний ремонт повинен тривати не більше 14 днів. За прострочення часу проведення ремонтних робіт, споживач має право вимагати неустойку у розмірі 1 % від вартості товару. Звертаю вашу увагу на те, що авторизовані сервіси, як правило, себе страхують і прописують, що ремонт може тривати більше 30 днів, під чим вам запропонують підписатися.

На час ремонту, ви маєте право наполягати на передачі вам у користування аналогічного товару, оскільки законодавство про захист прав споживачів зобов`язує продавця (виробника) створювати обмінний фонд щодо наступних товарів: телевізорів, магнітол, мікрохвильовок, магнітофонів, радіоприймачів, в`язальних машин, пилососів, холодильників, електропрасок, морозильників, електроміксерів, соковижималок, мобільних телефонів, комп`ютерів, відеокамер, електрочайників.

Якщо під час огляду товару, буде встановлено його істотні недоліки, що унеможливлює ремонт, або ремонт економічно необґрунтований, продавець (виробник) зобов`язаний повернути, сплачені вами кошти або обміняти товар на аналогічний. У разі необхідності може проводитися експертиза як за ініціативи продавця (виробника), так і за бажанням споживача. Проте, якщо ж сервісний центр вбачає можливість ремонту чи заміни деталі, ви змушені чекати.

У випадку порушення продавцем (виробником) ваших прав як споживача, рекомендую подавати усі звернення у письмовій формі, зберігаючи усю переписку в якості доказів, також ви вправі звернутися в управління держпродспоживслужби із відповідною заявою для перевірки та надання належної оцінки дій продавця (виробника), а також звертатися в суд для захисту своїх інтересів.

Попередня консультація безкоштовна

Звертайтеся за професійною
консультацією